YouTube najpopularniejszy wśród aplikacji, a google.pl i facebook.com wśród stron w lipcu 2016
Mamy alternatywne badania polskiego internetu mobilnego. W lipcu 2016 roku najpopularniejszą aplikacją wśród użytkowników urządzeń mobilnych był YouTube z liczbą wywołań ogółem na poziomie 1,35 miliarda oraz zasięgiem 65,07 proc., zaś najpopularniejszą domeną google.pl (72,37 proc. zasięg i 1,79 miliarda odsłon) oraz facebook.com (56,73 proc. i 2,69 miliarda odsłon) – wynika z badania Mobience przygotowanego dla GoMobi.pl.
Sieć reklamy mobilnej Spicy Mobile uruchomiła Mobience pod koniec 2014 roku, o czym informowaliśmy w tym miejscu. Mobience jest bezpłatną aplikacją badawczą, która zbiera dane o korzystaniu z urządzeń mobilnych. Aplikacja działa na Androida. Już nie raz podawaliśmy różnego rodzaju z niej wyniki. Teraz po raz pierwszy otrzymujemy top 30 dla aplikacji oraz stron.
Badanie Mobience jest podobnie jak badanie internetu badaniem pasywnym. Raz zainstalowana aplikacja działa w tle. To o tyle lepsza metoda od deklaratywnej, że dzięki niej uzyskujemy rzeczywiste dane, a nie dane bezpośrednio zadeklarowane przez użytkowników, które mogą okazać się zawodne i błędne. Więcej na ten temat pisała Małgorzata Wołejko, mobile audience measurement director w Spicy Mobile.
Lipiec 2016
Według lipcowego badania na próbie 1075 użytkowników telefonów i tabletów pierwsza 10. aplikacji to: YouTube, Facebook (+FB lite), Messenger, Maps, Gmail, Allegro, OLX.pl, Instagram, Skype, Snapchat. Popularny Pokemon Go uplasował się w lipcu aż na 14. pozycji z zasięgiem wg korzystania na poziomie 9,50 proc. i liczbą wywołań 229,6 milionów. Poniżej prezentujemy całe top 30.
Z kolei pierwsza 10. stron wygląda następująco: google.pl, facebook.com, google.com, onet.pl, wp.pl, allegro.pl, wikipedia.org, youtube.com, interia.pl, gazeta.pl. Przewaga Google i FB nad polskimi serwisami jest zdecydowana. Warto zwrócić uwagę, że choć Onet (37,58 proc.) ma minimalnie lepszy zasięg nad Wp.pl (37,19 proc.), to przewaga w odsłonach WP jest niemal dwukrotna – 905,1 miliona, do 467,7 miliona odsłon. Onet przegrywa nawet z Allegro, które ma 479,9 miliona odsłon w lipcu.
Interia – 255,3 mln zdecydowanie wygrywa z Gazetą – 69,4 mln. Ale obie są gorsze niż olx.pl – 312,6 mln. Bardzo dobrze w lipcu, z pewnością dzięki Euro 2016 wypadł Sport.pl – 188,4 mln. Poniżej pełne top 30.
Najpopularniejsze aplikacje wśród użytkowników urządzeń mobilnych |
||||
# | Nazwa aplikacji | Zasięg wg korzystania | Liczba wywołań ogółem |
Suma czasu korzystania z aplikacji przez wszystkich użytkowników |
1 |
YouTube |
65,07% |
1 353 274 871 |
18 727y |
2 |
Facebook (+FB lite) |
48,26% |
2 124 620 363 |
8 588y |
3 |
Messenger |
45,38% |
1 127 662 691 |
2 220y |
4 |
Maps |
43,07% |
143 098 806 |
737y |
5 |
Gmail |
35,47% |
256 509 508 |
456y |
6 |
Allegro |
16,25% |
84 472 121 |
333y |
7 |
OLX.pl – ogłoszenia lokalne |
15,79% |
110 566 760 |
492y |
8 |
13,01% |
233 380 595 |
688y |
|
9 |
Skype – free IM & video calls |
12,62% |
70 492 441 |
358y |
10 |
Snapchat |
10,89% |
176 075 994 |
573y |
11 |
WhatsApp Messenger |
10,88% |
200 445 681 |
801y |
12 |
Hangouts |
10,41% |
19 344 949 |
89y |
13 |
Pou |
9,89% |
86 527 107 |
696y |
14 |
Pokémon GO |
9,50% |
229 645 915 |
1 029y |
15 |
Mobile Security & Antivirus |
9,05% |
29 365 583 |
198y |
16 |
Clean Master (Boost & AppLock) |
7,37% |
104 106 059 |
2 188y |
17 |
Subway Surfers |
7,00% |
146 967 858 |
735y |
18 |
Viber |
6,95% |
161 799 423 |
340y |
19 |
360 Security – Antivirus Boost |
6,92% |
553 333 480 |
5 694y |
20 |
Dropbox |
6,78% |
6 162 880 |
8y 118d |
21 |
mBank PL |
6,62% |
24 486 716 |
49y |
22 |
Adobe Acrobat Reader |
6,43% |
24 864 990 |
178y |
23 |
AVG AntiVirus FREE for Android |
5,63% |
10 247 461 |
6y 28d |
24 |
ES File Explorer File Manager |
5,59% |
14 770 574 |
24y |
25 |
Blix Gazetki Kupony |
5,40% |
44 289 286 |
182y |
26 |
slither.io |
5,28% |
28 715 450 |
272y |
27 |
jakdojade.pl |
5,14% |
38 964 415 |
76y |
28 |
My Talking Tom |
4,99% |
32 330 729 |
262y |
29 |
Period Tracker, My Calendar |
4,99% |
10 835 460 |
18y |
30 |
Endomondo (+PRO) |
4,83% |
24 528 772 |
94y |
Najpopularniejsze domeny wśród użytkownikow urządzeń mobilnych |
||||
# | Site domain | Zasięg | Liczba odsłon | Liczba odsłon na użytkownika |
1 |
google.pl |
72,37% |
1 789 872 478 |
164 |
2 |
facebook.com |
56,73% |
2 694 885 602 |
316 |
3 |
google.com |
46,22% |
251 875 940 |
36 |
4 |
onet.pl |
37,58% |
467 675 813 |
83 |
5 |
wp.pl |
37,19% |
905 147 605 |
162 |
6 |
allegro.pl |
31,53% |
479 862 312 |
101 |
7 |
wikipedia.org |
29,72% |
144 297 309 |
32 |
8 |
youtube.com |
25,88% |
301 121 628 |
77 |
9 |
interia.pl |
23,47% |
255 266 756 |
72 |
10 |
gazeta.pl |
21,60% |
69 370 944 |
21 |
11 |
blogspot.com |
19,99% |
28 722 976 |
10 |
12 |
olx.pl |
19,14% |
312 567 929 |
109 |
13 |
ceneo.pl |
14,40% |
21 832 150 |
10 |
14 |
poradnikzdrowie.pl |
14,31% |
10 101 286 |
5 |
15 |
orange.pl |
13,60% |
75 648 095 |
37 |
16 |
tvn24.pl |
12,74% |
23 351 827 |
12 |
17 |
polki.pl |
12,69% |
30 713 151 |
16 |
18 |
play.pl |
12,55% |
32 572 144 |
17 |
19 |
naszemiasto.pl |
12,27% |
13 976 373 |
8 |
20 |
mobsfun.com |
12,03% |
10 790 684 |
6 |
21 |
filmweb.pl |
11,12% |
20 365 599 |
12 |
22 |
fakt.pl |
10,88% |
32 187 572 |
20 |
23 |
wyborcza.pl |
10,88% |
17 240 968 |
11 |
24 |
plus.pl |
9,75% |
47 197 071 |
32 |
25 |
kafeteria.pl |
9,57% |
6 050 423 |
4 |
26 |
sport.pl |
9,31% |
188 403 598 |
135 |
27 |
cda.pl |
9,13% |
49 241 565 |
36 |
28 |
money.pl |
8,99% |
8 206 327 |
6 |
29 |
doz.pl |
8,61% |
15 192 135 |
12 |
30 |
wizaz.pl |
8,45% |
4 492 745 |
4 |
Otrzymaliśmy także zestawienie top 10 aplikacji mobilnych oferujących treści wideo. Ranking nie zawiera odtwarzaczy wideo. Mamy dominację YT, a następnie jest Player TVN-u, ipla Polsatu, Videostars Plus, eska Go, nc+ Go, TVP Stream + tvp.pl, Onet VoD, SuperFilm.pl i cda player.
Choć badanie nie uwzględnia iOS-ów i Windows Phone’ów, biorąc pod uwagę dominację Androida w Polsce (między 50-60 proc. rynku), ta próba wypada dobrze. Najlepiej wypada w domenach. Odrobinę gorzej w aplikacjach, jednak ciężko wymienić takie, które są popularne na Androida, a nie ma ich na iOS i Windows Phone, bądź też wskazać tam innych liderów. Na wszystkich trzech platformach mamy podobnych.
Najpopularniejsze aplikacje wideo wśród użytkowników urządzeń mobilnych |
||||
# | Nazwa aplikacji | Zasięg wg korzystania | Liczba wywołań ogółem |
Suma czasu korzystania z aplikacji przez wszystkich użytkowników |
1 |
YouTube |
65,07% |
1 353 274 871 |
18 727y |
2 |
Player + Player HD |
4,35% |
15 715 387 |
428y |
3 |
ipla |
3,13% |
3 011 392 |
97y |
4 |
Videostar Plus |
1,78% |
2 771 758 |
14y |
5 |
eskaGO – radio | tv | vod |
0,91% |
1 161 830 |
1y 333d |
6 |
nc+ GO (+tablet) |
1,34% |
3 740 156 |
130y |
7 |
TVP Stream + tvp.pl |
0,81% |
696 061 |
4y 292d |
8 |
Onet VoD – filmy i seriale |
0,64% |
498 497 |
1y 226d |
9 |
SuperFilm.pl – filmy i seriale |
0,43% |
112 659 |
38d 9h 25m 41s |
10 |
cda player |
0,35% |
815 850 |
1y 133d |
Komentarze:
Comments