Megapanel PBI/Gemius styczeń 2014: mobile rośnie jak na drożdżach!

Łukasz Kłosowski

12-03-2014
Megapanel PBI/Gemius styczeń 2014: mobile rośnie jak na drożdżach!

Wzrosty sięgające 70 mln odsłon mobilnych notują serwisy wraz z początkiem 2014 roku – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, przygotowanego dla GoMobi.pl.

Pierwsza w zestawieniu Grupa Onet – RASP (+67 mln odsłon mobilnych niż miesiąc wcześniej). Kolejna Grupa Allegro – GG (+75,2 mln); Grupa Wirtualna Polska (+52,1 mln); Grupa Gazeta.pl (+21,1 mln). Tak wysokich wzrostów odsłon mobilnych jeszcze nie było.

Grupa Interia.pl (+19,1) wyprzedza w pierwszej 10. Grupę O2 (+17,3 mln). Na jedenaste miejsce z trzynastego wchodzi Filmweb.pl, a dwa oczka niżej w badanym miesiącu ma Grupa Demotywatory.pl. O dwa miejsca wzbija się Grupa Cyfrowy Polsat, a o dwa spada rozklad-pkp.pl.

– Rośnie ruch mobilny w sieci. Jak pokazuje pomiar ruchu na stronach www, który prowadzimy, w lutym ze smartfonów i tabletów pochodziło już 10,5 proc. odsłon. W styczniu było to 9,7 proc – komentuje GoMobi.pl Małgorzata Wołejko, research director w firmie Gemius.

Rzeczywiście w przypadku nawet dużych i czołowych serwisów z top 20 procent odsłon krajowych mobilnych wynosi nawet po kilkanaście, gdzie jeszcze rok temu nie przekraczał dziesięciu. Powodem takiego stanu rzeczy jest coraz większa liczna smartfonów i tabletów w rękach Polaków. Z najnowszych danych TNS wynika, że już 44 proc. osób ma smartfona, a tylko w zeszłym roku sprzedało się około 2 mln tabletów Polsce. Z drugiej strony chodzi o ciągłe inwestycje wydawców w treści dostosowane do przeglądania w mobile (strony lajt, dedykowane aplikacje).

Wybrane węzły w styczniu 2014 mają rekordowe 1 621 360 398 odsłon. Jeszcze w badaniu z sierpnia 2013 było ich nieco ponad miliard.

lp. węzeł odsłony krajowe mobilne odsłony krajowe mobilne (%)
1 Grupa Onet – RASP 337 393 675 11,63%
2 Grupa Allegro – GG 333 048 522 7,59%
3 Grupa Wirtualna Polska 306 850 214 12,16%
4 Grupa Gazeta.pl 136 305 801 15,45%
5 Grupa Interia.pl 118 751 330 10,75%
6 Grupa O2 118 164 466 15,22%
7 Grupa Społeczności.pl 67 541 748 15,90%
8 Grupa Polskapresse – Media Regionalne 32 664 220 10,05%
9 photoblog.pl 27 245 261 22,89%
10 ulub.pl 22 963 844 25,10%
11 filmweb.pl 21 769 115 7,40%
12 Grupa TVN 21 336 215 14,48%
13 Grupa Demotywatory.pl 20 914 908 7,07%
14 Grupa Edipresse.pl 11 153 435 14,98%
15 Grupa Murator – Time 10 351 181 12,86%
16 wiocha.pl 9 292 412 8,88%
17 trojmiasto.pl 8 107 252 15,96%
18 Grupa Cyfrowy Polsat 6 302 125 6,95%
19 sportowefakty.pl 5 881 981 19,47%
20 rozklad-pkp.pl 5 322 693 18,68%

Wybrane węzły 1 621 360 398 11,01%

Top 20 domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobilnych

lp. węzeł odsłony krajowe mobilne odsłony krajowe mobilne (%)
1 onet.pl 291 730 211 11,21%
2 wp.pl 257 830 154 13,30%
3 tablica.pl 174 092 293 15,89%
4 allegro.pl 119 584 581 4,25%
5 interia.pl 84 190 577 11,75%
6 fotka.pl 66 216 715 16,59%
7 gazeta.pl 65 532 331 13,73%
8 pudelek.pl 46 597 095 22,93%
9 o2.pl 39 923 841 14,61%
10 photoblog.pl 27 245 261 22,89%
11 ulub.pl 22 963 844 25,10%
12 filmweb.pl 21 769 115 7,40%
13 sport.pl 19 243 970 27,61%
14 tvn24.pl 17 861 277 18,62%
15 otomoto.pl 16 962 449 6,59%
16 plotek.pl 14 661 081 21,33%
17 nocoty.pl 12 983 909 8,52%
18 fakt.pl 11 785 403 13,96%
19 chomikuj.pl 11 552 066 8,29%
20 orange.pl 11 532 428 12,15%

Wybrane węzły 1 334 258 601 11,13%

Komentarze:

Comments

comments