12 trendów mobilnych, o których trzeba pamiętać wspominając 2013 rok (infografika)

Łukasz Kłosowski

21-01-2014
12 trendów mobilnych, o których trzeba pamiętać wspominając 2013 rok (infografika)

Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz, boom na tablety oraz powstanie nowej kategorii urządzeń mobilnych tzw. wearable devices – to jedne z najważniejszych trendów mobilnych w minionym roku. Po całościowej analizie rynku prowadzonej w ostatnich tygodniach, już drugi rok z rzędu kończymy podsumowanie roku posługując się infografiką.

12 trendów mobilnych Polska i świat:

1. Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz oraz start na pasma 800 MHz i 2,6 GHz jako kamienie milowe polskiego myślenia w kategoriach mobilnych.

2. Boom na tablety. W naszym kraju sprzedało się około 2 mln tabletów w 2013 roku, z czego 40 proc. było polskiej produkcji.

3. System płatności IKO stał się podwaliną pod powołanie konsorcjum na rzecz lokalnego systemu płatności mobilnych, co jest ewenementem na skalę co najmniej europejską.

4. 21 mln zł netto to wartość rynku reklamy mobilnej w Polsce. Wydatki na mobile rosną rokrocznie około 100 proc., wiec w 2014 roku możemy spodziewać podwojenia tej kwoty.

5. Windows Phone w Polsce bardziej popularny niż iOS. Na początku IV kwartału 2013 roku z urządzeń z WP korzystało 19 proc. wszystkich użytkowników smartfonów.

6. Postępująca globalizacja sprawia, że robienie biznesów coraz bardziej przestaje być lokalne. W 2013 roku mieliśmy tryumf polskich startupów ze swoim najbardziej rozpoznawalnym brandem Estimote wspartym 3 milionami dolarów.

7. Najbardziej spektakularną kampanią okazała się akcja supermarketu online Frisco.pl w metrze warszawskim (case study tutaj).

8. Wearable devices mają już swoją ikonę. To Google Glass. Nowa kategoria ciągnie za sobą całą gamę produktów, w tym zegarki bransoletki, biżuterię, a nawet odzież.

9. Microsoft przejmuje dział komórkowy Nokii za 5,44 mld euro.

10. Znajdź model biznesowy w mobile na przykładzie Facebooka. Przychody z reklamy mobilnej stanowią już około 50 proc. jego wpływów.

11. Chińscy producenci smartfonów – Huawei, ZTE, Coolpad. Po III kw. 2013 roku według IDC Huawei znalazł się na trzeciej pozycji za Samsungiem i Apple pod względem sprzedanych smartfonów. Flurry już na początku 2013 roku obwieścił, że Chiny są największym mobilnym graczem pod względem liczby urządzeń mobilnych prześcigając pod tym względem USA.

12. Walka o dane użytkownika. Natomiast rodzący się geomarketing mobilny będzie w przyszłości przez lata wykorzystywany w prowadzeniu efektywnych kampanii marketingowych.

Infografika utrzymana jest w stylistyce flat design, a charakterystyczne kafelki nawiązują do Windows Phone. To ukłon w stronę obowiązujących trendów w projektowaniu interface’ów mobilnych. W 2013 roku nawet Apple po wielu latach skeumorfizmu przeszedł na flat.

Infografika w pełnej rozdzielczości znajduje się w tym miejscu.

 

Komentarze:

Comments

comments