Łączenie działań mobile z innymi mediami jest konsekwencją filozofii mobile only, a nie mobile first, jak było jeszcze do niedawna

Łukasz Kłosowski

11-06-2019
Łączenie działań mobile z innymi mediami jest konsekwencją filozofii mobile only, a nie mobile first, jak było jeszcze do niedawna

Przygotowując w tym roku Case studies mobile marketing 2018 zaznaczyły się następujące trendy big data, geofencing/geotrapping. Co dodasz od siebie?

Joanna Biernacka, creative director w agencji Isobar Polska: Jednym z często wymienianych trendów, nie tylko w mobile’u jest AI i machine learning, ale trudno mówić w obu tych przypadkach o trendzie, skoro to jest naturalna droga ewolucji ludzkości i nie dotyczy tylko branży, którą się zajmuję. To co wydaje mi się szczególnie interesujące, to to, że póki co traktujemy AI i machine learning jako narzędzia, a już wkrótce powinniśmy zacząć traktować je jako naszych partnerów w kreowaniu marek.

Trendy trendami, ale bez dobrego ich zrozumienia i dobrego wykorzystania możliwości, które stwarzają, samo podążanie za trendami nic dobrego nie da.

Według ostatniego Case studies mobile marketing największym trendem jest jednak łączenie działań mobile z innymi mediami. Czy znasz ciekawe przykłady z zagranicy w tym trendzie, bo z Polski to większość przegrzebałem?

Łączenie działań mobile z innymi mediami w naszej branży jest konsekwencją filozofii mobile only, a nie mobile first, jak było jeszcze do niedawna. Jeszcze raz to podkreślę – mobile only… zgodnie z tym jak zmienia się świat.

W efekcie technologia staje się jeszcze bardziej wszędobylska i granica między offlinem i onlinem zanikają bezpowrotnie. Zobacz pracę naszych ludzi ze Studia Kraftwerk linked by Isobar łącząca dwa światy w uroczy i użyteczny sposób.

 
Z czym najlepiej łączyć mobile?

Mobile najlepiej łączyć z kawą… tzn. mi najlepiej konsumuje się treści mobile’owe przy kawie 😉

😉 Ostatnią Waszą kampanią w naszym zbiorze case studies była kampania dla McDonald’s, gdzie format InstaStories został wykorzystany nie tylko na Instagramie, ale również w telewizji, na FB, YT. Widziałem, że ta kampania ewoluuje do kreacji, gdzie w grę weszły reklamy “24 hours”. Możesz coś więcej powiedzieć na temat nowej odsłony?

Siłą kampanii 2forU Stories jest przede wszystkim innowacyjne, dosłowne przełożenie wiodącego wśród grupy docelowej narzędzia, jakim są Instagram Stories i jego charakterystyki na pozostałe kanały, których specyfika jest zupełnie inna. Pokazało to, że fundamentem dobrego i efektywnego konceptu może być kreatywna analiza formatów mediowych oraz wiążących się z nimi wyzwań i możliwości. Kampania udowodniła również, że zrozumienie grupy docelowej i uszycie kreacji w 100% pod nią, nawet, jeśli wiąże się to z wyprodukowaniem prawie 40 różnych spotów, to klucz do serc konsumentów.

 Z czym startujecie w tym roku do Cannes i jak oceniasz Wasze szanse?

W tym roku w Cannes jedynie zaznaczamy naszą obecność kilkoma zgłoszeniami – omawiane wyżej 2forUStories dla McD, Bovska Fabia Live dla Skody – pierwsza w Polsce multikanałowa reklama live i CSR’owa praca dla Mastercard. Jak oceniam nasze szanse? Hmmm, to zawsze wielka niewiadoma, więc trzymaj kciuki.

Będę. W Cannes wygrywają tylko wielkie kampanie i pomysły. Czy w ostatnim roku w Polsce było coś takiego? Myślisz, że w tym roku coś ugramy?

Od kilku lat polska reklama coraz lepiej radzimy sobie w Cannes. Nagrody zaczęliśmy zdobywać regularnie i konsekwentnie. Case „Ostatniego drzewa” stał się największym sukcesem w historii rodzimej reklamy. Mamy więc nadzieję, że w przyszłości będzie już tylko lepiej.

 
Dobre rzeczy w Polsce robi Fundacja Rak’n’Roll, za co na tegorocznym Innovation 2019 nagrodzono ich grand prix. Czy tylko w kampanii społecznej można wygrać Grand Prix w Polsce, czy jest jednak problem z polską kreacją?

Kampania społeczna to nie jedyna droga do statuetek. Wbrew pozorom nie tak łatwo skruszyć serca doświadczonych i „wszystkoznających” jurorów, a na tegorocznym KTR  niezwykle dobrze i obiecująco zaprezentowały się także kategorie craftowe. Niektóre realizacje były wręcz porywające.

Miejmy nadzieję, że to się rzeczywiście przełoży na nagrody Cannes Lions. Kreacja nie ma dziś w zasadzie granic. W natłoku kampanii głośno ostatnio było o koniu żującym jadło, który miał nas relaksować. Ja to kupuję. Co tutaj zadziałało – czy niekonwencjonalne podejście do sprawy, czy to rzeczywiście relaksowało 😉 ? 

 
W ciągu ostatnich 2 lat wygenerowaliśmy na świecie więcej kontentu wideo, niż kiedykolwiek dotąd w historii. Treści jest znacznie więcej, niż czasu na skonsumowanie choćby ich ułamka. Dlatego oryginalność przekazu zawsze będzie jedną ze skutecznych dróg dotarcia, a użyty tu ASMR (ang. Autonomous Sensory Meridian Response, samoistna odpowiedź meridianów czuciowych przyp. ŁK) jest póki co nadal bardzo oryginalny w komunikacji marek. Do tego nowe pokolenia znacznie lepiej radzą sobie z absurdem i abstrakcją w komunikacji marketingowej.

To prawda. W zeszłym tygodniu człowiek z Waszej grupy Dentsu X Sanjay Nazerali na Forum IAB 2019 mówił: “By osiągnąć zrównoważony rozwój i wzrost reklamowy na miarę naszych czasów, należy całkowicie odwrócić proces profilowania klientów i oprzeć go nie na zachowaniach, ale na motywacjach”. Gdzie jest ten punkt styku dobrej i złej kampanii?

To zagadnienie, w którym znów przychodzi nam z pomocą najnowsza technologia, która pozwala znacznie precyzyjnej i szybciej weryfikować i katalogować nasze działania. Skuteczność reklamy jest niezmiennie jednym z jej najistotniejszych faktorów, choć na szczęście nie jedynym.

Mam nadzieję, że nie zabrzmi to kolokwialnie, ale przyszłość reklamy widzę w umiejętnym wykorzystaniu technologii. Jakie jest Twoje zdanie?

To nie jest kwestia wyboru. To nasza przyszłość. Nie tylko w reklamie.

Co Cię osobiście kręci obecnie w kreacji?

Wciąż tworzenie idei, których nikt wcześniej nie stworzył. Łączenie świata technologii, z codziennym życiem. Sprawianie, by świat był miejscem ciut ładniejszym i odrobinę lepszym.

Podaj kilka ciekawych przykładów inspirujących kampanii z Waszego portfolio?

https://www.isobar.com/pl/en/work/new-bovska-fabia/

https://gomobi.pl/case-studies/wirtualny-spacer-ulicami-tokio-promowal-nowy-model-kolekcji-adidas-originals/

 

 

 
Jakie plany na przyszłość?

Dalej konsekwentnie tworzyć przyjazne i sprzyjające kreatywności miejsce pracy dla ludzi, a w przyszłości może też dla robotów.

 

Komentarze:

Comments

comments