Podsumowanie roku 2012: Lucjan Exner, InMobi

Lucjan Exner

14-12-2012
Podsumowanie roku 2012: Lucjan Exner, InMobi

Tym wpisem GoMobi.pl rozpoczyna serię podsumowującą rok 2012 w szeroko pojętym zagadnieniu, jakim jest mobile. Jako pierwszy głos z zagranicy. Lucjan Exner, sales manager na rynki EMEA (Europe, the Middle East and Africa) w InMobi, największej na świecie niezależnej sieci reklamy mobilnej.

Exner, wcześniej m.in. kierownik sprzedaży i marketingu w polskiej sieci reklamy mobilnej Mobilvi (Novem Group), teraz pracuje w Londynie. Sieć InMobi obecna jest również w Polsce i od początku 2012 roku współpracuje z czołowymi domami mediowymi.

Najważniejsze wydarzenie Polska i świat w 2012 roku

Jednym z ważniejszych wydarzeń była bez wątpienia premiera Windows Phone 8 i w konsekwencji pojawienie się nowych Nokii Lumia. Zwróciłbym również uwagę na skuteczne wprowadzenie na rynek nowych urządzeń Apple (iPad3, iPad Mini, iPhone’a 5) czy Samsunga (Galaxy SIII, Galaxy Note 2). Sukcesy tych produktów tylko obrazują tempo, w jakim dokonuje się rewolucja w konsumpcji mediów.

Najciekawsza kampania oraz najgorsza lub niespełniająca oczekiwań z wykorzystaniem mobile marketing w 2012 roku

Ciekawa była zrealizowana przez Mobext kampania KIA cee’d, z wykorzystaniem kreacji Rich Mediowej oraz z elementami gamifikacji w kontekście Euro 2012 (KIA była jednym ze sponsorów tej imprezy). Poza tym, pojawia się coraz więcej realizacji Rich Mediowych, które angażują odbiorców w interakcje z reklamowanymi markami. Warta zwrócenia uwagi była też kampania przeprowadzona przez Mobext dla marki Red Bull z wykorzystaniem rozwiązań NFC.

Najciekawsza i najgorsza lub niespełniająca oczekiwań aplikacja w 2012 roku

Ciekawych aplikacji jest coraz więcej, trudno mi wskazać ewidentnego lidera. Zwróciłem uwagę na “Bad Piggies” – kolejny udany produkt Rovio, bardzo szybko zdobywający popularność na całym świecie.

Najgorsze aplikacje to takie, o których nie słyszą potencjalni użytkownicy, bo ciągle wielu twórców zapomina (nie wie?), o złotej zasadzie: 20 proc. budżetu to produkcja aplikacji, natomiast 80 proc. promocja.

Najciekawsze i najgorsze lub niespełniające oczekiwań urządzenie mobilne w 2012 roku

Ciągle rozczarowują tablety Android – co z tego, że często mają doskonałe parametry techniczne, jak dedykowanych aplikacji (w odróżnieniu od iPada) jest jak na lekarstwo.

Nowe trendy w 2012 roku

Marketerzy przekonali się do mobilnych Rich Mediów – jest coraz więcej takich realizacji również w Polsce. Jak pokazują wyniki przeprowadzonych kampanii, również odbiorcy reklam lubią tę formę przekazu reklamowego.

Prognoza na 2013 roku lub dłuższa perspektywa

Mobile to jedyne medium pozwalające na realizowanie szeroko pojętych kampanii zintegrowanych. Technologia mobilna pozwala na łączenie smartfonów czy tabletów z OOH (NFC, kody QR), kampaniami BTL (konkursy z kuponami), jak również z TV czy online. Przykładem niech będzie kampania wprowadzająca “Skyfall” – nowy film z Jamesem Bondem). Ten trend będzie się utrzymywał. Pojawią się niebawem kampanie SoLoMo (social / local / mobile) czy tweetvertising (umożliwiające szybkie uzyskiwanie kuponów promocyjnych poprzez Twittera).

Komentarze:

Comments

comments