Coraz lepsze wyniki akcji prowadzonych w aplikacji "Listonic"

13 marca 2013

Trzy dni temu zakończyła się kampania sosów włoskich firmy Łowicz prowadzona w aplikacji „Listonic”. Poniżej case study oraz wyniki, które okazały się lepsze niż w trakcie kampanii nowego produktu Durexa – prezerwatyw Performax Intense.

Data:

06.02.2013-10.03.2013

Cel:

Reklama nowej linii sosów włoskich Łowicz.

Sposób:

Reklama kontekstowa skierowana do osób kupujących makaron lub sosy pomidorowe, do spaghetti. Klikalne banery reklamowe z produktami sosów włoskich Łowicz wyświetlane na liście zakupów w aplikacji „Listonic”. Landing Page dla każdego z produktów dopasowany do mobilnych standardów wraz z przyciskiem „dodaj do listy zakupów”.

Efekty:

– 550 tysięcy odsłon baneru reklamowego

– CTR na poziomie 0,72 proc

– 70 tysięcy odsłon reklamy kontekstowej

– CTR na poziomie 2,24 proc.

– 62 proc. wzrostu obecności marki Łowicz na listach zakupów w analogicznym okresie poprzedniego miesiąca

– 75 proc. wzrostu popularności kategorii reklamowanych produktów

Opis:

Kampania była realizowana przy współpracy z jednym z największych domów mediowych Mediacom. Reklama sosów Łowicz: Arrabbiata (z papryką chili), Puttanesca (z oliwkami i kaparami) i Basilico (z bazylią), wyświetlała się użytkownikom aplikacji przy wpisach związanych z makaronami i sosami pomidorowymi, spaghetti, itd.

Komentarz:

Kampania choć trwała połowę krócej niż kampania Durexa, miała lepsze statystyki niż ona – 100 tys. więcej odsłon baneru i 25 tys. więcej odsłon reklamy kontekstowej. Świadczy to o tym, że z aplikacji „Listonic” korzysta coraz więcej osób. Według ostatnich statystyk liczba użytkowników, którzy pobrali aplikację lub weszli na stronę wynosi 400 tys. (nie zapominajmy, że można z niego korzystać również przez desktop). Należy uznać ten wynik za bardzo dobry zważywszy na to, że rok wcześniej było ich 170 tys.

CTR-y kampanii w „Listonicu” są wysokie jedynie na poziomie reklamy kontekstowej. Na poziomie odsłon baneru są porównywalne z dobrze zaplanowanymi kampaniami prowadzonymi w tradycyjnym internecie. Promocja w nim z pewnością wpływa pozytywnie na wzrostu obecności marki na listach zakupów o czym najlepiej przekonał się Durex notujący ponad 1000 proc. wzrost.

Komentarze:

Comments

comments

Blogi

X
//