Pierwszy drop sneakerów w aplikacji głosowej by Nike rozszedł się w 6 minut
Nike już nie raz pokazało, że nie boi się innowacji. Udowodniło, że AR sprzedaje, że aplikacja może mieć praktyczną wartość podczas zakupów czy że warto inwestować w digital w sklepach. Zdobyta w zeszłym tygodniu nagroda w Cannes pokazuje, że Nike umie też w aplikacje głosowe.
Nike wspólnie z agencją digitalową R/GA oraz liderem rozwiązań głosowych RAIN przygotował aplikację na Google Asystenta, za pomocą której można było kupić limitowany drop najnowszych Nike Adapt BB – samo wiążących się butów, które Nike określa jako najbardziej zaawansowane i najlepiej dopasowane w historii.
7 lutego podczas przerwy w meczu NBA (L.A. Lakers vs. Boston Celtics) ponad dwa miliony widzów usłyszało zachętę by „Zapytać Nike” (Ask Nike) za pomocą Asystenta Google o kupno nowych butów, jeszcze przed oficjalną datą ich premiery. Dodatkowo można było wygrać darmową parę sneakerów.
Nike i RAIN przygotowały się do akcji z każdej strony. Design całej aplikacji, zarówno ten głosowy jak i graficzny, przygotowany został na każdą platformę, na której działa Asystent Google. Zakup był równie łatwy na poziomie obsługi głosem, jak i na ekranach Google Home Hub oraz z poziomu smartfonów – dzięki grafikom i dotykowej nawigacji. Przygotowano też unikatowe treści o sprzedawanych butach prezentowane przez gwiazdy NBA Jaysona Tatuma i Kyle Kuzma.
Nie zlekceważono też kwestii technicznych – architektura rozwiązania przewidywała obciążenie nawet 30 000 unikalnych zapytań (apytanie = potencjalny user) na sekundę. Również podczas samej transmisji w TV pojawiły się zachęty do udziału w zabawie – konferansjer zapowiedział rozpoczęcie sprzedaży i wytłumaczył, co należy zrobić, by w niej wziąć udział.
W efekcie 15 000 osób podczas przerwy w meczu koszykówki weszło w interakcje z aplikacją głosowa.
Buty rozeszły się w ciągu 6 minut.
Komentarze:
Comments