Podsumowanie roku 2015 według Macieja Wyszyńskiego

Maciej Wyszyński

13-01-2016
Podsumowanie roku 2015 według Macieja Wyszyńskiego

W 2015 roku wartość rynku reklamy online wzrosła o około 14 proc., z czego największą dynamikę wzrostu w tym segmencie osiągnęła reklama programmatic. Według naszych badań wartość rynku programmatic w Polsce w 2015 roku wzrosła aż o 120 proc. i przekroczyła 250 mln złotych, osiągając około 10 proc. udziału w wydatkach na reklamę online. Aż 92 proc. marketerów oceniało pozytywnie rezultaty kampanii reklamowych z wykorzystaniem modelu programmatic, a 1/3 z nich zamierza zwiększyć wydatki na ten model reklamy.

Branża programmatic stale ewoluuje, kładąc coraz większy nacisk na jakość reklam. Do tej pory więksi wydawcy powierzchni reklamowych obawiali się rozwiązań programmatic i preferowali raczej własne działy sprzedaży, natomiast w programmatic wystawiali tę powierzchnię, której nie sprzedali w kanale tradycyjnym. Nareszcie zaczęło się zmieniać. Obecnie coraz częściej wydawcy wystawiają w modelu programmatic całość oferowanej powierzchni, także tej najwyższej jakości. Także platformy DSP zaczęły dbać o jakość poprzez premiowanie tych wydawców, których powierzchnia reklamowa jest najlepsza pod względem określonych czynników.

Wśród dominujących w 2015 roku trendów w branży reklamowej znalazło się wdrażanie modelu sprzedaży opartego na strategii omnichannel oraz cross device. Odpowiednie dopasowane przekazu reklamowego dla potencjalnego klienta pod kątem zarówno kanału, którym do niego docieramy w danym momencie, jak również urządzenia, którym się w danej chwili posługuje, stanowiło klucz do sprzedażowego sukcesu.

Kanałem, który najbardziej zyskał na znaczeniu, był mobile. Dostrzegamy ogromne zainteresowanie firm reklamą mobilną. Tworzenie przez nie stron responsywnych oraz aplikacji mobilnych stało się faktem. Aż 80 proc. użytkowników smartfonów i tabletów jest skłonnych kliknąć w reklamę wyświetlającą się w aplikacji mobilnej. Ponadto w prowadzonych przez nas kampaniach w modelu programmatic widzimy, że aplikacje mobilne dostarczają nawet o 70 proc. więcej wyświetleń reklamy i generują 50 proc. więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.

Autor

Maciej Wyszyński, dyrektor zarządzający rynkami DACH, CEE oraz MEA w Sociomantic Labs

Zobacz także:

Podsumowanie roku 2015: Szymon Niemczura

Podsumowanie roku 2015: Grzegorz Chyliński

Podsumowanie roku 2015: Tomasz Szulkowski

Komentarze:

Comments

comments