Blogi

Wydatki na content marketing w Polsce w 2020 r. po raz pierwszy osiągnęły trzycyfrową wartość

Wydatki na content marketing w Polsce w 2020 r. po raz pierwszy osiągnęły trzycyfrową wartość

Paulina Kozyra

20-07-2021

Tworzenie wartościowych treści w dobie pandemii stało się szczególnie ważnym elementem działań marketingowych i wydawniczych. Działania contentowe mają na celu zbudowanie społeczności wokół marki, prowadzenie z nią dialogu poprzez jakościowe i wartościowe treści, budowanie zaangażowania, lojalność oraz edukowanie. Ich promocja coraz częściej przybiera formę reklamy natywnej, czyli takiej, która jest dopasowana do otoczenia, w którym się pojawia, preferencji i zainteresowań użytkownika. Content marketing w liczbach Rynek content […]

Odroczenie końca 3rd party cookies jest klasyczną grą na czas, niż wynikiem troski o innych

Odroczenie końca 3rd party cookies jest klasyczną grą na czas, niż wynikiem troski o innych

Marek Naruszewicz

13-07-2021

Jeszcze niedawno rynek zastanawiał się, jak będzie wyglądał świat reklamy online bez cookiesów. Zapowiadane zakręcenie słoika z „ciasteczkami” w Chrome miało bowiem nastąpić wraz z końcem 2021 roku. Kiedy więc w czerwcu br. Google ogłosił przesunięcie tego terminu na 2023 rok, wywołał niemałe zaskoczenie. We wpisie na swoim blogu gigant wyjaśnia, że zmiana ta wynika przede wszystkim z troski o podmioty wykorzystujące do kampanii pliki 3rd party. Jego zdaniem ekosystem reklamowy […]

Jak aplikacje mobilne zmieniły nasz sposób korzystania z otaczającego nas świata

Jak aplikacje mobilne zmieniły nasz sposób korzystania z otaczającego nas świata

Marcin Drozdowski

12-07-2021

29 czerwca 2007 roku debiutowała pierwsza wersja systemu mobilnego iOS (iPhone OS). 23 września 2008 roku premierę miała pierwsza wersja systemu mobilnego Android. Od momentu premiery tych dwóch systemów bardzo wiele się zmieniło. Zmieniły się nasze zachowania, oczekiwania, postrzeganie internetu. Zmieniły się właśnie dzięki urządzeniom mobilnym, które korzystają z tych systemów. Nagle na wszystko jest apka mobilna. Bilety do autobusu, na koncert w zasadzie chyba wszędzie […]

Cannes Lions 2021

Cannes Lions 2021 – festiwal wartości

Najbardziej pożądane statuetki w świecie reklamy zostały rozdane. Cannes Lions 2020/ 2021 upłynęło pod znakiem marketingu wartości. Trudno znaleźć prace, które w jakiś sposób nie odwołują się do celów zrównoważonego rozwoju i po prostu celebrują kreatywność opowiadając o marce bez próby angażowania jej w zmienianie świata. Od technologii przez design, biznesową transformację po kategorię entertainment, królują kampanie opowiadające się po stronie wartości i zabierające głos w jakiejś sprawie. To zdecydowanie najbardziej widoczny trend albo raczej […]

Skończyła się era Jeffa Bezosa w Amazon. Nowym władcą e-handlu będzie Andy Jassy

Skończyła się era Jeffa Bezosa w Amazon. Nowym władcą e-handlu będzie Andy Jassy

Za stery giganta handlu, logistyki czy rozwiązań chmurowy siada Andy Jassy – “cień Bezosa”. Nowy szef Amazona odpowiedzialny był za najbardziej zyskowny dział – Amazon Web Services. Jassy łączy pasję do rywalizacji, z fotograficzną pamięcią, ale też empatią w sprawach społecznych. Jego zadaniem jest kontynuacja strategii biznesowych firmy, ale też uspokojenie palących kwestii pracowniczych. Jeff Bezos przekazał w poniedziałek 5 lipca stery swojej – zbudowanej […]

Osoby 60+ to najszybciej rosnąca grupa konsumentów w e-commerce. To także aktywni użytkownicy mobile gamingu

Osoby 60+ to najszybciej rosnąca grupa konsumentów w e-commerce. To także aktywni użytkownicy mobile gamingu

Michał Giera

01-07-2021

Według Washington Post osoby 60+ to obecnie najszybciej rosnąca grupa konsumentów w e-commerce. Jedno z najnowszych badań pokazało, że Pokolenie Silver, czyli inaczej baby boomers w 2020 roku wydało blisko o połowę więcej na zakupy online niż rok wcześniej (dane ze śledzenia realizacji transakcji przez NPD Group, 2021). Rozwój nowych technologii oraz wzrost popularności mediów społecznościowych przyczynił się do zmian zwyczajów zakupowych oraz preferencji w tej grupie wiekowej. Przestrzeń mobilna […]

GSMA_Mats_Granryd_Barcelona_Mobile_World_Congress_2021

Technologia mobilna odgrywa kluczową rolę w walce z pandemią. Relacja z Mobile World Congress 2021

Piotr Spychalski

30-06-2021

Targi Mobile World Congress w Barcelonie trwają od 28 czerwca do 1 lipca, a my jesteśmy na nich już po raz szósty. Tematem tegorocznego wydarzenia jest Connected Impact, a uczestnicy będą badać, w jaki sposób sztuczna inteligencja, 5G, Big Data i IoT będą kształtować przyszłość i nadal zmieniać życie. Czas połączyć się, odbudować i na nowo wyobrazić sobie bardziej połączony świat! To hasło, które przyświeca tegorocznej edycji, po tym jak została odwołana […]

Czym różni się UI od UX Designera

Czym różni się UI od UX Designera

Piotr Trzaskowski

29-06-2021

1. Czym jest UI? UI (User Interface) – interfejs użytkownika. Termin ten odnosi się do przestrzeni, w której następuje komunikacja pomiędzy maszyną, a użytkownikiem. Są to wszystkie elementy danego urządzenia, aplikacji, systemu, oprogramowania, które pozwalają użytkownikowi na „sterowanie” nim. Możemy podzielić na dwa najpopularniejsze rodzaje: – tekstowy (CLI – Command Line Interface) – „interfejs linii komend”. Bardzo popularny sposób komunikacji w systemie Linux. […]

SEM oraz content marketing to dzisiaj główne kanały reklamowe w e-commerce

SEM oraz content marketing to dzisiaj główne kanały reklamowe w e-commerce

Robert Stolarczyk

29-06-2021

Pandemia zmieniła branżę e-commerce, ale nie wpłynęła diametralnie na rynek reklamy online. Sklepy internetowe obecnie inwestują głównie w działania reklamowe w wyszukiwarkach i content marketing. A co z display i wideo, które urosły najmocniej rok do roku? Według raportu PwC “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce 2021-2026” w ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku e-commerce osiągnie 162 mld zł brutto, a niemal 85 proc. Polaków deklaruje, że po pandemii nie zrezygnuje z kupowania w internecie. Jest […]

Ciasteczka z krótkim terminem przydatności – tak może wyglądać reklama oparta na cookies

Ciasteczka z krótkim terminem przydatności – tak może wyglądać reklama oparta na cookies

Marek Naruszewicz

22-06-2021

Mimo że wszyscy spodziewali się, iż prędzej czy później Google zdecyduje się zakręcić słoik z ciasteczkami, zapowiedź giganta z 2019 roku i tak zaskoczyła rynek. Dla przypomnienia: zmiany w podejściu do prywatności w sieci zostały wymuszone pośrednio przez regulacje prawne dotyczące przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu takich informacji. Safari i Firefox już dawno ograniczyły możliwość korzystania z 3rd party cookies (specjalnych kodów, które pozwalają „obserwować” zachowanie użytkownika w internecie […]

Budowanie przekazu różnorodności i inkluzywności. Diversity marketing i nieświadome uprzedzenia

Budowanie przekazu różnorodności i inkluzywności. Diversity marketing i nieświadome uprzedzenia

Mania Kostrzewska

14-06-2021

2020 był rokiem, w którym oczy wielu zwróciły się w stronę nierówności społecznych. Ogromny wpływ miały na to wydarzenia związane z zabójstwem George’a Floyda i wzmożonymi w związku z tym działaniami ruchu Black Life Matter. Wpływ na to zjawisko miała również pandemia, która skutecznie przewartościowała podejście całego świata do niemal wszystkiego: od codziennych najprostszych zajęć, które nagle okazały się niezwykłym wyzwaniem (na przykład zakupy w sklepie spożywczym), po tak trudne kwestie, jak możliwość bycia […]

Raport “Future Focus 2021”: Nowe technologie

Raport “Future Focus 2021”: Nowe technologie

Anna Nowak

14-06-2021

W dobie nieustannego rozwoju technologii, jak i zdecydowanie większego jej obłaskawienia przez konsumentów w związku z pandemią koronawirusa, pojawia się pytanie, jak zmieniają się możliwości wykorzystania kanałów dotarcia i co można zrobić, żeby wykorzystać je możliwie jak najefektywniej. Nowe technologie i rozwijające się narzędzia oczywiście ułatwiają ten proces – ale jak korzystać z nich w sposób użyteczny i  wybrać te, które sprawdzą się najlepiej w konkretnych grupach […]