YouTube wchodzi w AR i 3D

Krzysztof Heyda

21-06-2019
AR

Rozszerzona rzeczywistość (AR) coraz śmielej zagląda do naszych telefonów. Normą są już dla nas filtry ze Snapchata, Animoji na iOS czy ustawianie wirtualnych mebli w aplikacji Ikea. Jakiś czas temu pokazaliśmy też Wam, że AR sprzedaje. Nic więc dziwnego, że kolejny gracz dołączył do „rewolucji AR”.

We wtorek YouTube zaprezentował nowy format wideo, który za pomocą rozszerzonej rzeczywistości tworzy nowe możliwości połączenia influencerów z widzami, dając też tym pierwszym narzędzie do monetyzacji swojej popularności.

Nowa funkcja oparta o AR (jak to YouTube nazwał AR Beauty Try-On) pozwala na wirtualne „przymierzenie” makijażu. Użytkownik może nakierować na siebie kamerę do selfie by cyfrowo wypróbować nowe cienie do powiek czy inne produkty do makijażu. Z poziomu tego ekranu można również dokonać zakupu testowanego produktu za pomocą guzika „Kup”. Pierwszą firmą, która w ramach testów realizuje kampanię AR jest M·A·C – popularna firma kosmetyczna.

W pilotażowych testach 30% oglądających skorzystało z nowych funkcji przez ponad 80 sekund. AR Beauty Try-On jest dostępny wyłącznie z wykorzystaniem platformy FameBit, za pomocą której YouTube łączy marki z influencerami.

W 2018 roku AR na mobile wygenerowało 1,8 miliarda dolarów, a szacunki prognozują, że w tym roku ta liczba będzie dwa razy większa.

Przy okazji YouTube zaprezentował też nowy format reklamowy, pozwalający na bardziej interaktywny kontakt użytkownika z reklamą. Nowy format wprowadza efekt trójwymiarowości, pozwalając użytkownikowi na swobodne oddalanie i przybliżanie obiektu, jak i obracanie go dookoła własnej osi – a wszystko może być ładnie animowane.

AR

 

Nowy format będzie dostępny na stronach mobilnych i zostanie on udostępniony już tego lata. Pierwszą firmą testująca nowe rozwiązanie jest New Balance, który zaprezentował na niej nowy model butów do biegania.

 

Więcej tekstów o AR:

Większość z nas chodzi w źle dobranych butach i Nike chce to zmienić

AR wchodzi w nisze. W 2025 roku wartość rynku wyniesie 95 mld dolarów

AR wychodzi z aplikacji i pojawia się w przeglądarkach

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments