Raporty

Gen AI może zautomatyzować ponad jedną trzecią czasu pracy w przemyśle

Gen AI może zautomatyzować ponad jedną trzecią czasu pracy w przemyśle

GoMobi.pl

23-10-2023

Dzięki zastosowaniu rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji spółki przemysłowe mogą zautomatyzować ponad jedną trzecią czasu pracy, a tym samym radykalnie zwiększyć swoją wydajność, wynika z analiz Bain & Company. Technologie oparte na Gen AI znajdują największy potencjał do wykorzystania w raportowaniu i analizie, planowaniu, kontroli jakości i usuwaniu zakłóceń w procesie produkcji.  Korzyści uzyskane z zastosowania generatywnej AI mierzone odsetkiem czasu pracy, którą można […]

Inwestycje w 5G mało opłacalne. Jak wpłynie to na dalszy rozwój 5G w Polsce?

Inwestycje w 5G mało opłacalne. Jak wpłynie to na dalszy rozwój 5G w Polsce?

GoMobi.pl

23-10-2023

Polska jest jednym z krajów o najszybciej wzrastającej gotowości do wprowadzenia 5G – wynika z najnowszego raportu Kearney „2023 5G Readiness Index”. W ciągu roku poprawiła penetrację 5G aż trzykrotnie, jednak w rankingu nadal pozostaje za większością krajów europejskich. Licytacja na częstotliwości 5G umożliwi nam zrobienie bardziej znaczącego i jakościowego postępu. Wyłonieni operatorzy, zgodnie z wymaganiami postępowania, muszą w większym stopniu umożliwić korzystanie z sieci nowej generacji. Jak […]

płatności

Coraz więcej płatności odroczonych. W czołówce konsumenci z Polski

GoMobi.pl

18-10-2023

Usługa płatności odroczonych (BNPL) szturmem podbija Europę – w 2023 już ponad połowa (57 proc.) europejskich konsumentów zadeklarowała, że skorzystała z tej możliwości, a w Polsce 64 proc. i jest jednym z najwyższych na Starym Kontynencie. Buy Now Pay Later (BNPL) to nic innego, jak odroczenie płatności za dokonane już zakupy. Nabywamy dziś, a zapłacić możemy dopiero po ustalonym czasie. Jak wskazują eksperci Kearney, wśród 13 badanych krajów, rolę liderów pełnią Włochy […]

Pobierz raport e-commerce „Jak Polacy kupują online 2023”

Pobierz raport e-commerce „Jak Polacy kupują online 2023”

GoMobi.pl

18-10-2023

Konsumenckie zwyczaje i preferencje to tematy bliskie wszystkim e-sprzedawcom. Z najnowszego raportu Tpay „Jak Polacy kupują online 2023” dowiesz się, kim jest roz_ważny konsument, jak lubi płacić i czy marka operatora płatności ma znaczenie. To już trzecia edycja raportu badawczego Tpay (poprzednie zrealizowaliśmy w 2022 i 2020 roku), w której badamy preferencje e-konsumentów w obszarze metod płatności, wyboru bramki płatniczej oraz zakupowych motywacji. W dobie szybko zmieniających się warunków ekonomicznych […]

Rośnie świadomość Polaków dotycząca zrównoważonego rozwoju (ESG)

Rośnie świadomość Polaków dotycząca zrównoważonego rozwoju (ESG)

GoMobi.pl

18-10-2023

36 proc. Polaków przyznaje, że co najmniej słyszało o aspektach związanych z obszarem zrównoważonego rozwoju (ESG) – pokazuje badanie ESG Monitor przeprowadzone przez SEC Newgate w 2023 roku. To o 7 proc. więcej w stosunku do wyników z poprzedniego roku. Celem wspomnianego raportu jest monitorowanie świadomości i zainteresowania kwestiami dotyczącymi zrównoważonego rozwoju, szczególnie w kontekście zachowań konsumentów, ich postrzegania działań rządów i firm oraz postaw aktywizmu w kwestiach ESG. Większość Polaków jest zdania, […]

Pobierz raport “Re-commerce bez tajemnic”

Pobierz raport “Re-commerce bez tajemnic”

GoMobi.pl

17-10-2023

W pierwszej połowie 2023 roku na OLX użytkownicy opublikowali 111 mln ogłoszeń, z czego 68% stanowiły rzeczy używane. Sprzedają je zarówno osoby prywatne, jak i biznes. Re-commerce, bo taką nazwę nosi gałąź handlu związana z ponowną sprzedażą zakupionych wcześniej przedmiotów, w ostatnich latach znacznie przyspieszył. Handel “z drugiej ręki” przenosi się także mocno do sieci. Aż 59% ankietowanych Polaków deklaruje, że uczestniczą w nim wyłącznie online. […]

Pobierz raport „Poland Meets Metaverse”

Pobierz raport „Poland Meets Metaverse”

GoMobi.pl

17-10-2023

Z jednej strony obserwujemy dynamicznie rozwijające się środowisko wirtualne, z drugiej zaś widzimy spadek zainteresowania tym trendem wśród niektórych sektorów. Jedni bagatelizują metaverse, inni widzą w nim ogromną szansę. Nowoczesne banki dostrzegają ów potencjał i angażują się w projekty osadzone w tej przestrzeni. Jednocześnie, mimo rosnącego zainteresowania biznesu, tylko 11% polskich konsumentów zna znaczenie terminu metaverse, a zaledwie jedna trzecia w ogóle o nim słyszała. Mastercard […]

Raport „Retail 2023/2024”

Raport „Retail 2023/2024”

GoMobi.pl

11-10-2023

Tylko 5% Polaków przyznaje, że inflacja nie wpłynęła w żaden sposób na ich zachowania konsumenckie. Wyjściem z sytuacji dla większości konsumentów są bardziej zaplanowane i rozważne zakupy. Szukając oszczędności, Polacy zwracają uwagę na cenę i szukają promocji. Jak na taką zmianę mogą i powinny odpowiedzieć marki?  Agencja Spicy Mobile opublikowała właśnie raport „Retail 2023/2024”. To już 7. edycja najbardziej kompleksowej i wyczekiwanej przez rynek publikacji poświęconej marketingowi mobilnemu, którą […]

„AI w social media” – przewodnik dla marketerów w erze sztucznej inteligencji

„AI w social media” – przewodnik dla marketerów w erze sztucznej inteligencji

GoMobi.pl

03-10-2023

Sztuczna Inteligencja (AI) przekształca sposób, w jaki pracujemy, komunikujemy się i wchodzimy w interakcje z technologią. W ciągu ostatnich lat AI przeniknęła praktycznie każdy zakres naszego życia, od prostych asystentów głosowych po zaawansowane analizy danych i tworzenie treści. Dlatego Grupa Robocza Social Media IAB Polska przygotowała publikację “AI w social media” mającą na celu dostarczyć praktycznej i aktualnej wiedzy na temat korzyści, wyzwań i możliwości, jakie niesie ze sobą […]

Raport: Kondycja rynku content marketing w Polsce. Podsumowanie wyników badania 2023

Raport: Kondycja rynku content marketing w Polsce. Podsumowanie wyników badania 2023

GoMobi.pl

28-09-2023

Content marketing, badany w Polsce zaledwie od kilku lat, nieustannie zdobywa coraz więcej zwolenników, przekształcając się w istotny element strategii firm. Trzeci z kolei raport Stowarzyszenia Content Marketing Polska rzuca światło na dynamikę tego sektora, jego rosnący potencjał, ale także wyzwania, przed którymi stoi. Już 60% firm deklaruje, że wdrożyło strategię contentmarketingową, ale jednocześnie 57% przyznaje, że nie ma narzędzi do mierzenia jej efektywności. Czy zatem rosnąca inwestycja […]

Symetria zbadała ChatGPT – raport

Symetria zbadała ChatGPT – raport

GoMobi.pl

19-09-2023

Z ChatGPT lubimy rozmawiać, zadajemy dodatkowe pytania i chcemy pogłębić wiedzę. Gdy już raz skorzystamy z tego narzędzia, z reguły chcemy więcej i więcej. Co ciekawe jednak nawet osoby zawodowo zajmujące się technologiami nie do końca rozumieją zasady działania ChatGPT i choć co prawda aż 77% badanych przez Symetrię, polską firmę z branży UX, to zaledwie nieco ponad 40% pyta nowe narzędzie o źródła. ChatGPT jednak nawet wtedy […]

Pobierz raport “Polski rynek influencer marketingu 2023”

Pobierz raport “Polski rynek influencer marketingu 2023”

GoMobi.pl

13-09-2023

Reach a Blogger już czwarty rok z rzędu zrealizował badanie rynku influencerskiego, pytając reklamodawców: agencje, marki, platformy e-commerce i inne organizacje o zmiany w wydatkach, sposoby nawiązywania współprac, o typy zawieranych współprac, wpływ na rynek influencerski inflacji, wojny na Ukrainie, a także pandemii. Jak również, o ostatnio bardzo medialne tematy, związane z inicjatywami UKOKiK i KRRiT wobec tego rynku. Patrząc na popularność influencerów tematycznie – największym zainteresowaniem reklamodawców […]