Bez kategorii

Ebook czy audiobook? Książka w nowoczesnej formie

Ebook czy audiobook? Książka w nowoczesnej formie

Bez wątpienia zapach tradycyjnych książek i szelest papierowych kartek jest czymś, bez czego wielu zapalonych czytelników nie jest w stanie się obejść. Coraz częściej jednak sięgamy po mniej tradycyjną formę – ebook i audiobook. Czy warto je polubić? Główną zaletą obu nośników jest dostępność – aby kupić książki nie musimy wychodzić z domu. Wystarczy dostęp do internetu, żeby pobrać plik i za niego zapłacić – internetowe księgarnie działają 7 dni w tygodniu, 24 godziny […]

Jak dotrzeć do smart konsumentów, nie tylko przy okazji sezonowych wyprzedaży?

Jak dotrzeć do smart konsumentów, nie tylko przy okazji sezonowych wyprzedaży?

Okres wyprzedaży w pełni, a według raportu „Smart Okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” przygotowanego dla sieci AdRetail z promocji regularnie korzysta 43% badanych i aż 61% posiadaczy urządzeń mobilnych. Potwierdzają to również badania firmy KPMG, z których wynika, że prawie połowa Polaków (49%) odkłada zakupy i czeka na promocje oraz przyznaje, że kupiło dodatkowo rzecz tylko dlatego, że miała okazyjną cenę. Oczywiście konsumenci polują na okazje nie tylko w sklepach, podczas regularnych zakupów. Śledzą także […]

Mobile 2018/2019

Mobile 2018/2019

Łukasz Kłosowski

16-01-2019

Rokrocznie w trakcie podsumowania roku naturalna staje się refleksja na temat kierunku, w jakim zmierza dzisiaj mobile. W agencjach zunifikowano go wraz z desktopem i wrzucono do jednego worka WWW. To jedna płaszczyzna rynku. Natomiast w przedsiębiorstwach, które realnie korzystają z narzędzi cyfrowych i gdzie przebiega obecnie intensywny proces cyfryzacji, mobile jest w centrum uwagi. Powstają stanowiska mobile managerów oraz rekrutowani są deweloperzy Android i iOS. Mobile szczególnie istotny powinien […]

Jak promować aplikację mobilną?

Jak promować aplikację mobilną?

Michał Giera

30-11-2018

Stworzenie atrakcyjnej aplikacji to dla jej twórców dopiero początek drogi. Eksperci szacują, że jedynie 30 proc. aplikacji zostanie ściągnięta więcej niż 5000 razy. W jaki sposób poprawić pozycję aplikacji w sklepie? Jak pozyskać jakościowych użytkowników? To pytania, na które należy znać odpowiedź na długo przed wypuszczeniem aplikacji na rynek. Wyniki badań Spicy Mobile pokazują, że z roku na rok rośnie udział odsłon mobilnych w ogóle odsłon online, a większość aktywności mobilnej […]

Ostatni moment na zakup samochodów firmowych z tegorocznego budżetu 

Ostatni moment na zakup samochodów firmowych z tegorocznego budżetu 

Pagani, Lamborghini, Aston Martin, McLaren, Bentley, to nie auta, ale styl życia. Reklam tych luksusowych aut prawie nie ma w telewizji, bo ludzi, których na nie stać, nie zobaczysz siedzących przed telewizorem. Namiastkę tych doświadczeń zapewniają oryginalne akcesoria w kształcie prawdziwych samochodów, które AutoMotoGadżet produkuje w oparciu o oficjalne licencje koncernów motoryzacyjnych. AutoMotoGadżet jest marką stworzoną pod dystrybucję licencyjnych produktów motoryzacyjnych. W swoim portfolio posiada myszki komputerowe wszystkich licencjonowanych producentów. […]

Rich Media i geofencing, czyli jak zdobyć uwagę mobilnego użytkownika

Rich Media i geofencing, czyli jak zdobyć uwagę mobilnego użytkownika

Mobile jest najbardziej spersonalizowanym kanałem komunikacji marketingowej. Dzieje się tak dlatego, że reklama trafia do użytkownika, na jego smartfon – osobiste centrum zarządzania. Dlatego coraz wyraźniej widać zainteresowanie reklamą mobilną, w którą inwestują nie tylko wielkie międzynarodowe koncerny, ale również mniejsze lokalne podmioty – firmy, które chcą skutecznie reklamować się w swojej okolicy. Zdarza się, że reklama w mobile jest jedynie „dodatkiem” do dużych kampanii w mediach tradycyjnych.  […]

Just Run App: Black Friday to dzień wielkich wyprzedaży i… „ad fraudów”

Just Run App: Black Friday to dzień wielkich wyprzedaży i… „ad fraudów”

Eksperci z Just Run App, podmiotu zajmującego się promocją aplikacji m-commerce, przewidują, że zjawisko „ad fraudów”, czyli wyłudzanie pieniędzy od reklamodawców poprzez dostarczanie fałszywego ruchu, nasili się w trakcie Black Friday oraz przedświątecznych zakupów.  23 listopada, czyli Black Friday, może być trudny dla branży reklamy online – przyznaje Artur Zawadzki z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, pomysłodawca Just Run App. – Nasilona […]

W jakich przypadkach sprawdzi się oprogramowanie typu PrestaShop?

W jakich przypadkach sprawdzi się oprogramowanie typu PrestaShop?

Chcesz rozpocząć prowadzenie własnego sklepu internetowego, lecz nie wiesz nic na temat programowania? Masz za to świetny pomysł na biznes i pierwszych klientów? W takim razie sprawdź, które rozwiązania dostępne na rynku sprawdzą się w Twoim przypadku najlepiej. Czy warto zdecydować się na sklep oparty na PrestaShop? Oprogramowanie typu open source z otwartym kodem umożliwia wygodne prowadzenie sklepu online nawet tym osobom, które z programowaniem nie mają nic wspólnego. PrestaShop to idealne […]

Mobile DMP – co w praktyce kryje się pod tym skrótem?

Mobile DMP – co w praktyce kryje się pod tym skrótem?

Artur Zawadzki

19-11-2018

Zakres i jakość danych pochodzących od użytkowników mobilnych jest nieporównywalna do żadnego innego kanału reklamowego. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, marketerzy potrzebują narzędzia, które pomoże im zbierać, analizować oraz profilować dane. Taką rolę pełnią mobilne platformy DMP. „Mobile” umożliwia markom tworzenie i utrzymywanie spersonalizowanych relacji z konsumentami na skalę globalną. Wpływa na to rosnąca liczba użytkowników smartfonów, bardzo osobisty charakter samego urządzenia, a także dostępne […]

Rola danych w reklamie mobilnej

Rola danych w reklamie mobilnej

Tomasz Kąkol

19-10-2018

Konsumenci spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych i w konsekwencji pozostawiają po sobie coraz więcej cyfrowych śladów. Ten ogrom danych to szansa dla reklamodawców na tworzenie angażujących i spersonalizowanych kampanii, ale też wyzwanie analityczne. Mobile jest obecnie największym źródłem danych cyfrowych, zaś sam dostęp do internetu staje się coraz bardziej zdominowany przez urządzenia mobilne. Jak wynika z badań, ruch generowany z urządzeń mobilnych jest większy niż […]

Z czym najlepiej łączyć mobile, aby wyszła skuteczna kampania?

Z czym najlepiej łączyć mobile, aby wyszła skuteczna kampania?

Łukasz Kłosowski

18-10-2018

Wielokanałowe kampanie mobilne w połączeniu z innymi mediami to obecnie najgorętszy trend w marketingu online. Poniżej case studies kampanii mobile w połączeniu z działaniami na desktopie oraz w telewizji. Mobile+desktop Jedną z najbardziej spektakularnych kampanii w tym roku przeprowadził Audience Network. Na przełomie stycznia oraz lutego trwało głosowanie w prestiżowym konkursie European Best Destination 2018. To coroczny plebiscyt na najpopularniejsze miasto turystyczne na Starym Kontynencie, a ten zaszczytny honor przypadł w tym roku Wrocławiowi. […]

Dzisiaj Spicy Mobile to firma posiadająca unikalne dane first-party oraz cały system reklamowy

Dzisiaj Spicy Mobile to firma posiadająca unikalne dane first-party oraz cały system reklamowy

Łukasz Kłosowski

27-09-2018

5 lat agencji Spicy Mobile na rynku. Jak byście mogli podsumować ten czas w jednej odpowiedzi? Rafał Karczewski: To fantastyczny czas budowania od podstaw firmy oraz miejsca, do którego lubimy przychodzić każdego dnia.  Artur Zawadzki: Chyba zawsze chodziło mi głowie, żeby pracować w swojej firmie. Jestem szczęściarzem, że 5 lat temu spotkałem się właśnie z Rafałem w przerwie w pracy na kawę i zdecydowaliśmy, że zrobimy coś nowego, swojego. Rafale – pełniłeś poprzednio […]