Case studies mobile marketing 2017

Łukasz Kłosowski

05-02-2018
Case studies mobile marketing 2017

Tradycyjnie na przełomie roku prezentujemy najciekawsze kampanie z użyciem kanału mobilnego. Poniżej “Case studies mobile marketing 2017” czyli najlepsze kampanie z użyciem mobile oraz mobile-online w minionym roku.

Wśród najciekawszych obecnie trendów można wymienić: wykorzystanie niestandardowych formatów mobile, efektywne wykorzystanie tradycyjnych formatów mobile, geotrapping i geofencing, data-driven, model atrybucji konwersji, monetyzacja aplikacji mobilnych oraz return on investment, wykorzystanie nowoczesnych technologii (m.in. VR i AR), mobile in retail oraz mobile in omnichannel, a także chatboty.

Przewagą plebiscytu GoMobi.pl nad innymi konkursami reklamowymi jest to, że wszystkie, co do jednego, zaprezentowane przykłady pochodzą z 2017 roku, czyli z właśnie zakończonego sezonu. Prezentując je na przełomie roku podsumowujemy miniony rok, a jednocześnie wskazujemy, jakie są obecnie obowiązujące trendy i w co warto inwestować, aby kampania była nie tylko efektywna, ale także efektowna.

Oczywiście doceniam konkurs Mixx Awards, gdzie nagradzane są kampanie marketingowe digital. Jego ostatnia edycja odbyła się pod koniec listopada ubiegłego roku. Uważam, że trafiają tam dobre kampanie. Ale warto zwrócić uwagę, że nagradzane tam kampanie pochodzą nie z sezonu właśnie zamkniętego, czyli w tym momencie z 2017 roku, ale często z roku poprzedzającego, czyli w tym wypadku z 2016. W tym roku zaobserwowałem, że było tam takich kampanii nawet 20-30%.

Dlatego z pełną odpowiedzialnością mogą powiedzieć, że to co poniżej, to absolutne świeżynki i najciekawsze kampanie mobile oraz mobile-online zrealizowane w 2017 roku.

1. Dzięki dynamicznej kreacji jej skuteczność wzrosła ponad 6 razy

2. Geotrapping pozwolił precyzyjnie określić oraz dotrzeć do grupy celowej Mercedesa

3. Decyzje podejmowane w oparciu o model atrybucji konwersji Data-Driven przesądziły o sukcesie kampanii Rainbow

4. 5,5 miliona pobrań aplikacji Rossmann

5. Doświadczenie lotu w kosmos w kampanii promującej Galaxy S8 i Gear VR

6. Niestandardowe wykorzystanie aplikacji mobilnej Payback przez BP

7. Tak się robi chatboty na przykładzie Multikina

8. Wirtualny spacer ulicami Tokio promował nowy model z kolekcji adidas Originals

9. Rok 2017 był dla Blika przełomowy

10. Orange Finanse mierzy pełną ścieżkę użytkownika

 

Komentarze:

Comments

comments