Blogi

Krzysztof Heyda
6 października 2017

Co powinieneś wiedzieć na temat Progressive Web Apps?

Jestem właśnie na Mobiconf, międzynarodowej konferencji o mobile, z której na pewno jeszcze zdam relację. Jednym z kanałów komunikacji jest tutaj Twitter – organizatorzy umieszczają tam aktualne informacje organizacyjne, a uczestnicy wymieniają się wrażeniami. Nie chcąc być gorszy, postanowiłem się zalogować. Jako że po niedawnej przeprowadzce na nowy telefon nie zdążyłem jeszcze zainstalować aplikacji, skorzystałem z mobilnej strony Twittera. I oniemiałem. Dziś napiszę Wam o Progressive Web Apps.

Kazimierz Piekarz
6 października 2017

Mobile apps economy Anno Domini 2017. Czas poświęcony wzrósł aż dwukrotnie!

Twórcy aplikacji i inni uczestnicy ekosystemu mobilnego przez lata twierdzili, że aplikacje mobilne zawojują świat i scenariusz ten realizuje się na naszych oczach. 
Według badań przeprowadzonych przez App Annie w pierwszej połowie 2017, czas poświęcony na korzystanie z aplikacji mobilnych wzrósł dwukrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat i obecnie wynosi 2 godziny na użytkownika dziennie, jest 7 razy dłuższy od czasu, jaki spędzają użytkownicy w mobilnych przeglądarkach! Aplikacje natywne

Bloger Mobilny
4 października 2017

Firebase – narzędzia Google do tworzenia własnych aplikacji

W 2014 roku Google kupiło firmę Firebase. Startup oferował dedykowaną platformę do budowania aplikacji mobilnych z wręcz natychmiastową synchronizacją danych pomiędzy użytkownikami.
Rok temu na konferencji programistycznej Google I/O ogłoszono zunifikowaną platformę Firebase, która dostarczy nowe narzędzia oraz większą integrację z istniejącymi już usługami swojej siostrzanej, bardziej dojrzałej platformy – Google Cloud Platform.

Kazimierz Piekarz
25 września 2017

Renesans Generacji X (część II)

Gen X pozbyła się złej sławy z młodości, po latach zyskała pewność siebie i teraz doskonale radzi sobie w życiu. Czynnikami najmocniej wpływającymi aktualnie na życie „Iksów” są: praca, przyjaźnie i hobby.
I tak, po pierwsze, „Iksom” zależy na elastyczności w pracy, kiedy staje się zbyt ograniczająca, buntują się jak za młodu i szukają innego zajęcia.

Bloger Mobilny
22 września 2017

Android Wear 2.0: Co trzeba mieć już, a co trzeba mieć będzie w najbliższej przyszłości?

Niektórzy uważają, że rynek inteligentnych zegarków jest mało perspektywistyczny, a nawet, że umiera. Nic bardziej mylnego. Przed wydaniem Android Wear 2.0 mówiło się o wzroście użytkowników o 72%, a obecnie wybór zegarków jest ponad dwa razy większy niż przed premierą tego systemu. Dlatego warto poznać niezbędne aplikacje na smartwatche, a także wiedzieć, co będzie zyskiwać na popularności zarówno wśród użytkowników, jak i twórców oprogramowania. Poniżej znaleźć można

Krzysztof Heyda
22 września 2017

Beacony umierają, czy jeszcze żyją. Mi się wydaje, że raczej dojrzewają

Beacony umierają. Tak przynajmniej można ostatnio wyczytać w mediach. Do takiego wniosku można też dojść patrząc na znacznie wolniejszy wysyp wdrożeń. A mi się wydaje, że beacony się nie kończą, tylko dojrzewają. Technologia, po pierwszym huraoptymizmie została zweryfikowana przez rynek i jest teraz wykorzystywana trochę mniej spektakularnie i bezkrytycznie, za to bardziej z sensem – i dalej ma ciekawe wdrożenia, jak te przygotowane przez Target.
Target to amerykańska sieć handlowa działająca w branży

GoMobi.pl
22 września 2017

Global Banking Apps Report 2017 już dostępny – 45 aplikacji porównanych w międzynarodowym badaniu UXalliance

Międzynarodowe stowarzyszenie UXalliance przeprowadziło kolejną odsłonę badania porównującego mobilne aplikacje bankowe. Prawie 50 ekspertów User Experience przeanalizowało aplikacje bankowe w 45 bankach na całym świecie. Efektem jest raport prezentujący najlepsze praktyki, najnowsze trendy i innowacyjne funkcje w obszarach przed i po zalogowaniu do aplikacji. Polskim przedstawicielem w badaniu była Agencja UX Symetria.

Kazimierz Piekarz
19 września 2017

Drugie życie Generacji X (część I)

Z serii, jak planować komunikację marketingową do różnych grup wiekowych. Dziś Generacja X.
„Generation X” to tytuł powieści kanadyjskiego pisarza Douglasa Couplanda. Książka wydana w 1991 roku opowiada o życiu młodych ludzi, wiodących swobodne życie w skomercjalizowanym świecie.

GoMobi.pl
18 września 2017

Reklama mobilna, czyli jak dotrzeć do użytkownika w erze mobile 

Współcześni konsumenci coraz więcej czasu spędzają na swoich urządzeniach mobilnych – korzystają z bankowości, zamawiają jedzenie online, wyszukują potrzebnych informacji. Zwłaszcza jeśli chodzi o ciągłe bycie w biegu, czasem smartfon staje naszym najlepszym przyjacielem. To znak dla przedsiębiorców, że warto szukać potencjalnych klientów poprzez kanał mobile. W dzisiejszym artykule przedstawiamy, co to jest reklama mobilna, jakie są jej rodzaje i jak najlepiej wykorzystać jej

Krzysztof Heyda
8 września 2017

Mikro momenty część 2. Mobilni konsumenci szybcy, impulsywni, oczekujący reakcji „tu i teraz”

Mikro momenty (o czym szerzej pisałem w części pierwszej) okazały się nową cechą wyróżniającą mobile (wcześniej m.in. była to lokalizacja i geolokalizacja po GPS). Doszliśmy do momentu, gdy nasze zachowania są nagłe, impulsywne i oczekujące natychmiastowych reakcji. W poszukiwaniu odpowiedzi na „tu i teraz” w pierwszej kolejności sięgamy po smartfon.
Ostatnio Google przedstawił ciekawe statystyki dotyczące wyszukiwania oraz oczekiwań, jakie ludzie mają wyszukując konkretne frazy. Mimo, że dane te dotyczą bezpośrednio

Kazimierz Piekarz
4 września 2017

O tym, dlaczego viewability jest obecnie najgorętszym tematem w branży reklamowej

W zeszłym tygodniu globalny świat reklamy obiegła wiadomość, że GroupM – jedna z największych firm zajmujących się zakupem mediów – podwyższa standardy dotyczące widoczności (viewability) reklam graficznych i wideo w sieci. Krok ten jest odpowiedzią na żądania największych marketerów, domagających się zmiany standardów reklamy cyfrowej oraz przejrzystości pracy obsługujących ich agencji, o czym pisałem tutaj.
Dla przypomnienia – Keith Weed, chief marketing and communications

Blogi

X