Blogi

Kazimierz Piekarz
24 kwietnia 2017

Sekretna wojna ad tech-ów

Do niedawna DoubleClick niepodzielnie rządził wśród ad tech-ów. Jednak cicha wojna, wypowiedziana mu ostatnio przez rywali, może ożywić konkurencję i wkrótce położyć kres temu panowaniu.  Od nabycia DoubleClicka w 2007 roku za ponad 3 miliardy dolarów, Google był niekwestionowanym liderem wśród producentów oprogramowania dla branży reklamowej – ad tech-ów. Status ten wynikał z dużej innowacyjności i zaawansowania technologicznego posiadanego przez Google ad servera oraz powszechności […]

Krzysztof Heyda
24 kwietnia 2017

Marketing automation koniecznością w marketingu, również mobilnym

Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, funkcjonuje w branży już od pewnego czasu. Dzięki dedykowanym platformom, po uprzedniej integracji, marketerzy, ale także analitycy i handlowcy, mogą dokładnie poznać zachowania swoich klientów/potencjalnych klientów na stronach i w sklepach internetowych. Marketing automation odgrywa znaczącą rolę w pracy dzisiejszych marketerów. Pozwala przełożyć wiedzę o tym ile klient spędza czasu na stronie, co przegląda, co kupuje, czy i czemu porzuca koszyk, na działania aktywizujące […]

Krzysztof Heyda
21 kwietnia 2017

Czy powinniśmy obawiać się o przyszłość mobilnego Windowsa?

W ostatnim moim tekście pisałem o device agnostic – ciekawej tendencji do tworzenia urządzeń/systemów/aplikacji all-in-one. Jako jeden z najlepszych przykładów, bo najbardziej kompleksowy, podałem Windows 10 i jego wspaniałą skalowalność między wszystkie urządzenia i przekątne. Niestety, powoli przestaje to być prawdą. Dla posiadaczy desktopów z Windows 10 Microsoft udostępnił w zeszłym tygodniu najnowszą aktualizację – Windows 10 Creators Update. Poza standardowymi łatkami zabezpieczeń i poprawą […]

Bloger Mobilny
13 kwietnia 2017

Jak komunikować offline – mobile, aby zwiększyć sprzedaż?

Rośnie liczba konsumentów, którzy podczas zakupów w sklepie korzystają ze smartfona. Świadomi tego zjawiska marketerzy, coraz częściej przeznaczają budżety na reklamy kierowane na urządzenia mobilne. Według badania przeprowadzonego przez IPSOS, 70 proc. sklepów stacjonarnych planuje zwiększyć wydatki na komunikację mobilną.  Strategia omnichannel a remarketing offline Coraz rzadziej obserwujemy lojalne postawy konsumenckie – obecnie nabywcy kupują tam, gdzie zostają najpełniej spełnione ich oczekiwania i zapewniony jest […]

Kazimierz Piekarz
3 kwietnia 2017

Reklama w internecie na zakręcie

Google i Facebook idą na rozliczenie reklam oparte na zewnętrznych systemach trackingowych.  W poszukiwaniu świętego Graala We współczesnym świecie użytkownicy korzystają z internetu w sposób coraz bardziej zróżnicowany i indywidualny, co stwarza poważne problemy z prawidłowym mierzeniem ich zachowań w kontakcie z przekazem reklamowym. Pomiar jest tym trudniejszy, im szybciej rozwija się internet. Na przykład, coraz trudniejsze staje się, tak podstawowe zadanie jak, poprawne identyfikowanie unikalnych użytkowników […]

Krzysztof Heyda
30 marca 2017

Device agnostic, czyli wszystko w jednym

Device agnostic to mało pojawiający się u nas termin, acz coraz częściej korzystamy z urządzeń czy oprogramowania, które wykorzystują możliwości tego rozwiązania – pisaliśmy już zresztą o nim przewidując trendy na najbliższe lata. Najprościej mówiąc pozwala nam ono na korzystanie z softu/harware’u na różnych systemach i platformach bez potrzeby dodatkowej adaptacji. W wypadku aplikacji, device agnostic czyni ją kompatybilną z większością systemów operacyjnych oraz z różnymi urządzeniami jak notebooki, tablety, […]

Michał Wojciechowski
27 marca 2017

Showrooming, ROTOPO i ROPO. Taka będzie rola sklepów

40% polskich konsumentów zapytanych o to, w jaki sposób będą robić zakupy za 10 lat, wskazało, że zamierza w tym celu wykorzystywać urządzenia i aplikacje mobilne – wynika z badania „Zakupy w 2025 roku” zrealizowanego przez firmę SW Research na zlecenie Leroy Merlin. Jedynie 30% ankietowanych wskazało, że w 2025 roku będą odwiedzać sklepy stacjonarne w celu nabycia produktu. Ważniejszymi powodami takich wizyt będą: obejrzenie produktu na żywo (63%) […]

Kazimierz Piekarz
21 marca 2017

Dlaczego John Wanamaker był szczęściarzem

Od ponad 100 lat borykamy się z problemem efektywności reklamy. Wydawałoby się, że w dobie rewolucji technologicznej i coraz większej liczby doskonalszych narzędzi poradzimy sobie z nim o niebo lepiej.  Z kwestią skuteczności reklamy stykamy się od początków ery nowoczesnego marketingu, którą zapoczątkował już w drugiej połowie XIX. wieku amerykański kupiec John Wanamaker. Pionier nowoczesnej reklamy, który wprowadził w swoich domach towarowych w Filadelfii i Nowym Jorku tak rewolucyjne na tamte […]

Krzysztof Heyda
12 marca 2017

W przyszłość zmierzamy z 5G

5G to buzzword niedawno zakończonego Mobile World Congress. Rewolucja, o której pisałem ostatnio, a która musi się wydarzyć byśmy mogli szybko przetwarzać i przesyłać dane, by następnie  wykorzystywać je w codziennym życiu, będzie możliwa właśnie dzięki następcy LTE. Wszystko będzie mobile Jednym z liderów badań nad 5G jest Intel. Na swojej stronie twierdzi on, że „w ciągu najbliższych pięciu latach sieć 5G w znaczący sposób wpłynie […]

Kazimierz Piekarz
8 marca 2017

Skuteczna kampania w social mediach niemająca znamion reklamy

Jak skutecznie wykorzystać dobry klimat wokół pożytecznej inicjatywy do stworzenia kampanii, która porwie tłumy.  Od kilku lat wiele firm, wśród nich takie korporacje jak Unilever i Mastercard, redefiniują swój marketing, m. in. w odpowiedzi na zmieniających się konsumentów, ich postawy, opinie i preferencje. Na znaczeniu zyskuje społeczny wymiar marketingu, korzyści jakie firmy wnoszą do społeczeństwa wskutek prowadzonej działalności gospodarczej. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), działalność […]

Krzysztof Heyda
7 marca 2017

Przyszłość technologii i marketingu oczami telewizji

Świat marketingowca jest jednym z najbardziej dynamicznych i zmiennych w porównaniu do wielu innych branż. 10 lat temu, chcąc dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych Klientów musieliśmy albo inwestować grube pieniądze w reklamy telewizyjne i radiowe, albo obkleić każdy centymetr kwadratowy tkanki miejskiej plakatami/banerami. W zamian otrzymywaliśmy wysokie FV i właściwie brak większej kontroli nad tym do kogo reklama dotrze i czy konwertuje. Wraz z erą internetu i mobilnych urządzeń nastąpił przełom. […]

Bloger Mobilny
7 marca 2017

Sprawdź jak mierzyć konwersję z mobile

Chyba nie ma osoby, która prowadząc kampanie AdWords, nie ucieszyła się w zeszłym roku ze zmiany umożliwiającej dostosowanie stawek do konkretnego urządzenia. Poruszenie wynikało głównie z tego, że mimo iż segment mobilny w ruchu z Google stanowi coraz większy udział w całości ruchu, to analizy wyników kampanii pokazywały jasno, że ruch ten nie generuje przychodów tak samo jak desktopy. Problem jest o tyle większy, że Google kolejny rok z rzędu ogłasza, że mobile stanowi […]

Blogi

X